9.1.2011

תרופה מועילה או תרופה מזיקה

סוף השבוע עבר קשה על אמא.
הלוואי והרופא היה מכין את אמא ואותי לתופעות הלוואי של התרופות שהוא רושם לה.
התרופה שנועדה לחזק אותה לקראת הניתוח גורמת לה בחילות והקאות. יום שישי בערב ישבתי איתה אחרי שהיא שפכה את נשמתה בכיור. ההקאה והבחילה הותירו אותה חלשה. בלית ברירה התקשרתי לדודתי שהיא רופאת ילדים. היא הציעה שאמא תקח את התרופה עם האוכל במקום לפני האוכל. ובאמת בשבת כבר לא היו הקאות אבל הבחילות עדיין לא פסקו.
כל המצב הזה מאד קשה לאמא.
הבוקר דיברתי עם הרופא. הוא היה מאד החלטי. אמא חייבת להמשיך עם התרופה עד אחרי הניתוח.
אחרי שהרחתי וטעמתי את הסירופ (באמת טעם רע) החלטתי להפוך את אמא לשפן נסיונות. במקום לקחת את הסירופ בכוס מים, הצעתי לה לקחת את הסירופ בכפית ומיד אחר כך לקחת כפית של דבש ולשתות כוס מים כדי שהטעם שישאר בפה יהיה של הדבש ולא של התרופה.
התוצאות של הצהרים מעודדות.
נכון לעכשיו אין הקאות וגם אין בחילה. בציניות האופיינית לה ציינה אמא שאחת התוצאות הטובות של הניתוח תהיה שהיא תוכל להפסיק לקחת את הסירופ הזה...
מחר נקבל את התוצאות של בדיקות הדם. אני מאד מקווה שלמרות ההקאות הבדיקות יהיו בסדר.
אני חוזרת ומזכירה לעצמי שאמא ואני עדיין בימים של אי-וודאות ואז אני נושמת עמוק וחושבת על התוצאות החיוביות של הניתוח הקרב.
אני גם עושה תרגילי רגיעה פעמיים ולפעמים שלוש פעמים ביום כדי לחזור לתפקד בעבודה ובבית. אני מתחילה בתרגיל "רגיעה ב 30 שניות" ומסיימת בהתמקדות בתוצאות חיוביות.
זה לא הזמן בשבילי להכנס ללחץ. אני רוצה לשמור על ראש צלול.

4 תגובות:

  1. אריאנה יקרה! מה שעשית זו נטילת האחריות. ברפואה כמו בחיים, אנחנו אחראים לחיינו. אז כל הכבוד ובהצלחה בניתוח (אגב איפה הוא יהיה?)
    עדי זוסמן

    השבמחק
  2. היי עדי,
    תודה על האיחולים.
    אנחנו תמיד אחראים לחיינו. לצערי, אני רואה רבים שמוותרים על זכות הבחירה שלהם. במיוחד כשמדובר ב"הוראות הרופא". הרופא נתפס כיודע הכל או יודע טוב יותר. והרבה רופאים שוכחים לציין תופעות לוואי של תרופות. חשוב לשאול על התופעות הללו וגם האם יש מה לעשות כדי להפחית או למנוע אותן. לשאול, להתעניין, להתכונן - אלה בחירות שכל אחד יכול לעשות. אני ממליצה לא לוותר על זכות הבחירה.

    הניתוח מתוכנן להתבצע בסינופסיס בת-ים
    בנתיים אמא ואני מחכות לתוצאות של הבדיקות.

    אריאנה

    השבמחק
  3. אנונימי12.1.2011, 19:30

    היי אמא,

    וואי, שיר לא עידכנה אותי בכלל בנושא הזה.
    אני מקווה שסבתא תרגיש יותר טוב מהר.
    כשאת אצלה, תרימי אלי טלפון, אני אשמח לדבר איתה, אפילו אם זה רק לרגע. רק לאחל לה החלמה מהירה.

    אוהבת,
    מור

    השבמחק
  4. אנונימי15.1.2011, 12:10

    היי אריאנה, בהצלחה בניתוח!
    רותי נ.

    השבמחק